نگرش برتر سپاهان

آموزش تست روانشناسی NEO

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
350,000 تومان

آموزش تست روانشناسی NEO

خودشناسی و انسان شناسی از دیر باز مورد توجه بشر بوده است. هر زمانی با توجه به حکمت و میزان پیشرفت علم در جوامع بشری، نوعی از شخصیت شناسی وجود داشته است. دقیق ترین آنها در زمان های گذشته به مطالعات بقراط باز می گردد که 4 ویژگی دموی، صفراوی، سودایی و بلغمی را به انسان ها نسبت می داد. مطالعات در زمینه شخصیت شناسی تا کنون ادادمه دارد و به جنبه های دیگری از شخصیت انسان پی برده ایم.

تست 5 عاملی NEO در یک نگاه کلی شامل ابعاد و مقیاس ها

سرگذشت NEO

اگر شما مشاور یا روانشناسی هستید و بخواهید از صفات و ویژگی های بهنجار شخصیت مراجعان خودتان اطلاعاتی بدست بیاورید، تست NEO گزینه مناسبی است. این تست تاریخچه طولانی دارد و در نهایت دو محقق برجسته به نام های کاستا و مک کری آنرا به شکل امروزی ارائه کردند. این تست 5 عامل اصلی شخصیت که تقریبا از هم مستقل هستند را شامل می شود. هر عامل هم 6 صفت را در بر دارد که کلا تست NEO  سی صفت را مورد سنجش قرار می دهد.

دقیقا کجاها به کار می رود؟

تست5 عاملی NEO   جهت ارزیابی جنبه های مثبت شخصیت انسان ها به کار می رود. برخلاف تست MMPI-2 که بیشتر آسیب شناسی شخصیت است، این تست صفات مثبت شخصیت را می سنجد. ویژگی هایی نظیر صمیمیت، هیجان های مثبت، اعتماد، نظم و… این ویژگی ها و صفات برای حوزه های مختلف مشاوره و روانشناسی کاربرد دارد. در مشاوره ازدواج جهت تناسب زوج هاکارایی دارد. روانشناسان صنعتی و سازمانی جهت تناسب شغل و شخصیت از این تست بهره می برند.با آموزش تست روانشناسی NEO  می توانید مهارت های تخصصی خودتان را ارتقا دهید.

آموزش تست روانشناسی NEO  به چه صورتی است؟

در این دوره آموزشی به صورت کاربردی با ابعاد و مقیاس ها آشنا می شوید. خیلی به سرگذشت و مباحث نظری نمی پردازیم.

سعی کرده ایم با مثال های عینی و عملی در زندگی روزمره، مقیاس ها را توضیح دهیم تا در ذهن ماندگار تر باشد.

در پایان تشریح مقیاس ها شیوه سنجش اعتبار پروفایل مورد بحث قرار می گیرد.

پروفایل به صورت تک قله ای، 2 قله ای و 3 قله ای توضیح داده می شود.

چندین نمونه پروفایل هم برای تمرین شما در سایت دوره قرار داده شده است.

سئوالات هر مقیاس به صورت جداگانه به شما ارائه می شود تا درک عمیق تری از هر صفت داشته باشید.

این دوره برای من چه مزیتی دارد؟

سبد خرید
اسکرول به بالا