نگرش برتر سپاهان

آیا شما هم اهمال کار هستید؟

اهمال کاری تحصیلی

بدون شک تجربه تجربه افرادی که به عنوان دانش آموزان یا دانشجویان شب امتحانی دسته بندی می شوند در سیستم آموزشی بسیار فراگیر است. شاید خودتان هم اینگونه باشید. این واقعیت که اغلب مطالعه دروس و انجام تکالیف تا لحظات پایانی موعد تحویل به تاخیر انداخته می شود، را در قالب اهمال کاری می توان بررسی نمود.  شناسایی عوامل مرتبط با اهمال کاری تحصیلی موضوعی است که بهینگی در این مطلب دنبال می کند.

 اهمال کاری تحصیلی:

اهمال کاری تحصیلی ایجاد تاخیر ارادی در انجام یک تکلیف تحصیلی در چارچوب زمانی مورد انتظار یا مطلوب تعریف می شود، علیرغم اینکه فرد به دلیل تاخیر انتظار بدتر شدن ارزیابی یا نتیجه را دارد.

دانشجویانی که اهمال کاری تحصیلی دارند تکالیف خود را تا دقیقه آخر و زمان امتحانات به تاخیر می اندازند. و در ضرب العجل فرا رسیده با انبوهی از تکالیف ناقص و فشار زمان مواجه می شوندو این مشکل ان ها را دچار اضطراب بالا می کند.

اهمال کاری تحصیلی را یک عامل ناتوان کننده می دانند که ارتباط زیادی با دستاوردهای اندک دانشگاهی، اضطراب و عزت نفس اندک دارد. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر اهمال کاری تحصیلی و نقش انگیزش بر آن می پردازیم.

در سال های اخیر، تعلل ورزی تحصیلی به عنوان نوعی نقص در خود تنظیمی در معنای ناتوانی فرد در کنترل افکار، هیجانات، عواطف و عملکرد مطابق با معیار های موردنظر خود مطرح شده است.

در برخی پژوهش ها به این نتیجه رسیده اند که میزان شیوع اهمال کاری تحصیلی بسیار بالا است. از آن‌جایی که دانش آموزان اهمال کار، اغلب در کلاس درس و محیط مدرسه مورد استقبال دیگر دانش آموزان و نیروهای آموزشی و پرورشی قرار نمی گیرند، به نظر می رسد در این افراد، حس تنهایی نیز وجود داشته باشد.

این تست میزان اهمال کاری شما را در چند مقیاس می سند:

 

1-آماده شدن براي امتحانات

2-آماده کردن تکالیف درسی

3-آماده کردن مقالات پایان نیم سال تحصیلی

4-احساس  در مورد اهمال کاری

5-تمایل برای تغییر عادت  اهمال کاری

              می خواهم بیشتر با اهمال کاری تحصیلی آشنا شوم

 

سوالات را مطالعه و درجه موافقت یا مخالفت خود را مشخص نمایید، توجه داشته باشید که هیچ جواب درست یا غلطی وجود ندارد و صرفاً بر مبنای آن چه که هستید، نه آنچه که می خواهید باشید، پاسخ دهید.

برای انجام این آزمون ابتدا فرم زیر را کامل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
اسکرول به بالا