نگرش برتر سپاهان

گام صفر درس خواندن

قبل از شروع به درس خواندن این صفحه را خوب بخون تا وسط کار خسته نشی

چند سال پیش با یکی از دوستانم قرار گذاشتیم بریم شمال. ما یک پراید آخرین مدل داشتیم اما اونها یک لکسوز آخرین مدل. خلاصه قرار مدار گذاشتیم و 15 شهریور قرارمون قطعی شد. رفتیم در فکر تدارکات و بار و بندیل جمع کردن اما دوستمون سرش خیلی خیلی شلوغ بود. راستش به ما نگفته بود که حالش چندان خوش نیست. البته همه ماجرا این نبود حال  ماشین لاک چری اش هم از خودش بهتر نبود. خلاصه صبح 15 شهریور ساعت 6 صبح میدان آزادی وعده کردیم. من که عادت دارم همیشه یک ربع قبل سروعده حاضر میشم. اما ساعت 6 شد نیومد، 6ونیم شد نیومد، نزدیک 7 شد سروکله شون پیدا شد.

بعد هم که اومد گفت خیلی وقته اومدید؟ من می خواستم صبح اول وقت جیغ بنفشی بزنم. خودش گفت دیشب دیر وقت خوابیدم و سرم درد می کرد این لگن!!! هم صبح هرچی استارت زدم روشن نشد. خلاصه شروه به حرکت کردیم اما انگار ماشین اش نفس نداشت. پلییس راه را رد کردیم و دیدیم که این ماشین لاکچری قصد نداره مارا بگیره و جلو بزنه. به یک پارک قشنگ و سرسبز رسیدیم و قرار گذاشتیم تا همونجا صبحونه بخوریم.

 بعد از خوردن صبحونه به او گفتم: آقا فرزاد امروز نه خودت میزونی نه ماشین ات داستان چیه؟ گفت راستش همین طوره ماشین ام موتور اش تنظیم نیست و سرویس می خواد و خودم هم دیشب تابحال سرم درد می کنه. گفتم بهتره به اولین تعمیر گاه مجاز که رسیدیم ماشین ات را سرویس کنی و تا شب هم خانمت رانندگی کنه و شما استراحت کنی. قبول کرد و تا ظهر ماشین سرویس شد و آماده حرکت. خانم هم پشت فرمان نشست و با یک غرش از زمین کنده شد و بزودی از دیدگان من و خانواده ام محو شد. ما هم هرچه گاز دادیم و دنده عوض کردیم به گرد پایش نرسیدیم . خانمم گفت این چه کاری بود کردی مرد؟ می گذاشتی همین جور با هم می رفتیم.

درسی که می گیریم؟

برای سفر های زندگی هم باید هم جسم ما سالم باشه هم روان ما.اگر شما دانش اموز یا دانش جو هستید باید قبل از شروع سفر تحصیلی، خودت را چک کنی و ببینی آیا موتورت تنظیم هست یا نه. بعد هم یا یک نقشه ایرانگردی برداری یا از سیستم GPS  ماشین ات مطمئن  بشی.

اما من چگونه خودم را تنظیم کنم و بتونم برای موفق شدن در تحصیل رشد بیشتری داشته باشم؟ برای این کار شما باید در ابتدا سبک زندگی سالمی را در پیش بگیری سبک زندگی سالم 4 اصل داره که اگر رعایت کنی موتورت خیلی خوب کار می کنه و پرقدرت میشی اگر دوست داری بیشتر در مورد سبک زندگی سالم بدونی مطلب زیر را بخون

ایجاد عادت های خوب و کنار گذاشتن عادت های بد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
اسکرول به بالا